Wiosenne powroty – Zadania o ptakach

  1. Zabawa twórcza – Ptaki z figur.

Dzieci układają z klocków w kształcie figur geometrycznych wymyślone przez siebie ptaki. Przeliczają, ile klocków z kształcie danych figur zostało użytych.

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji :

– Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

– Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

  1. Ćwiczenia gimnastyczne – Rozwijanie świadomości całego ciała

– Wirujący bączek – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

– Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.

– Gorąca podłoga – biegają z wysokim unoszeniem kolan.

– Na szczudłach – chodzą na sztywnych nogach.

– Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciskają wszystkie części ciała w podłogę. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

– Pogoń na kolanach – dzieci dobierają się parami, jedno ucieka na kolanach, a drugie je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.

  1. Zabawa ruchowa – Wróbelki i kot.

Dzieci są wróbelkami. Swobodnie biegają po wyznaczonym miejscu ogrodu przedszkolnego, machając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Idzie kot, dzieci jak najszybciej muszą przykucnąć w wyznaczonym miejscu. Hasło: Kota nie ma, jest sygnałem do ponownego swobodnego poruszania się.

Opracowała : Joanna Łabęda

Żródła :

– Internet

– MAC Edukacja, Przewodnik metodyczny cz.4 ,, Nowe przygody Ady i Olka ”

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email