„WIOSENNE POWROTY” – scenariusz dla dzieci 3-letnich (Tygryski, Żuczki, Żółwiki)

  1. Zabawa ruchowa na powitanie – „Witamy wiosenkę”. Dzieci witają się z rodzicem przybiciem piątki i recytują: Wiosenkę witamy, pięknie się kłaniamy. Następnie (np.: bociana witamy, pięknie się kłaniamy; żabkę witamy, pięknie się kłaniamy; krokusa witamy, pięknie się kłaniamy, itd.).
  1. Słuchanie odgłosów przyrody. Posłuchaj nagrania odgłosów i spróbuj powiedzieć, jakie zwierzęta wydają takie dźwięki. https://www.youtube.com/watch?v=HqdjZSYNV8M
  1. Ćwiczenia słuchowe „Co to?” Rodzic wypowiada sylabami słowa kojarzące się z wiosną (np.: słoń-ce, tu-li-pan, kwia-ty, pta-ki, sko-wro-nek, bo-cian itp.). Zadaniem dzieci jest połączenie słów w całość. Następnie zamieniamy się rolami (Rodzic mówi dziecku całe słowo a dziecko próbuje podzielić na sylaby).
  1. Zabawa ruchowa Gra w zielone – tekst popularny. Rodzic rozmieszcza w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Pyta: Grasz w zielone? Dzieci odpowiadają: Gram! Rodzic pyta: Masz zielone? Dziecko: Mam! Wówczas każde dziecko musi dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze zielonym.
  1. Osłuchanie z piosenką Zielona wiosna (sł. i muz. D. i K. Jagiełło). https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM
  • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu – Rodzic zadaje dziecku pytania:
  • Jak szeptały żaby?
  • Jak klekotał bociek?
  • Jakie odgłosy wydawał wróbelek?
  • Kto jest już wśród nas?
  • Jaka według was jest wiosna?
  1. Wiosenne porządki: Z niewielką pomocą rodziców zrób wiosenne porządki w swoim pokoju.

POWODZENIA

Źródło:

  • Internet
  • Mac edukacja Przewodnik metodyczny „Olek i Ada” A/A+

Opracowanie: Katarzyna Karman

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email