Święto Rodziców – Mama i Tata

  1. Oglądanie przez dzieci zdjęć rodziców z ich dzieciństwa.

Zdjęcia rodziców dzieci z ich dzieciństwa. Porównywanie zdjęć z wyglądem dzieci danych rodziców.

  1. Zabawa Czyja to mama? Czyj to tata?

Zdjęcia rodziców dzieci rodzic. umieszcza w widocznym miejscu. Prosi chętne dziecko, aby wskazało zdjęcie mamy i taty. (Dzieci wcześniej oglądały zdjęcia przyniesione przez inne dzieci i nie powinny mieć problemu ze wskazaniem rodziców danego dziecka).

  1. Słuchanie piosenki pt. ,, Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime ”

Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie…

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa Wysoko – nisko. Tamburyn.

Dzieci biegają po sali przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze, na hasło Wysoko! stają na palcach, wyciągają w górę ręce i klaszczą nad głową; hasło Nisko! jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

  1. Ćwiczenie wyprostne Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty.

Dzieci siedzą skrzyżnie, ręce trzymają na kolanach. Na hasło Rodzic zmęczony wykonują luźny skłon tułowia w przód. Na hasło Rodzic wypoczęty – prostują tułów, głowę trzymają prosto.

  1. Ćwiczenie uspokajające Mama i tata.

Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki Mama i tata kochają nas, na słowo nas zatrzymują się i klaszczą w dłonie; Mama i tata mają dla nas czas – na słowo czas zatrzymują się i klaszczą w dłonie.

  1. Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…

Kartony z napisami Mama jest…; Tata jest…, flamaster.

Dzieci kończą zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), N. zapisuje określenia wokół napisów: Mama jest…; Tata jest… Wspólnie odczytują napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).

  1. Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.

Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

  1. Układanie zdrobnień do słów: mama, tata. mama – mamusia, mamuśka, mamunia… tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
  1. Wycinanie serduszek z czerwonego papieru.

Czerwony papier, nożyczki dla każdego dziecka

Opracowała : Joanna Łabęda

Żródła :

– Internet

– MAC Edukacja, Przewodnik metodyczny cz.5 ,, Nowe przygody Ady i Olka ”

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email