SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 3 LETNICH ( TYGRYSKI, ŻÓŁWIKI, ŻUCZKI)

TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI , A JEDNAK INNI

TEMAT DNIA: ZABAWY Z PIŁKĄ

PRZEBIEG

1. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Znajdź coś…

Rodzic , mówi: Znajdź coś… (niebieskiego, małego itp.), a zadaniem dziecka jest odnaleźć i pokazać rzecz spełniającą ten warunek.

2.Ćwiczenia słuchowo-matematyczne Piłka skacze.

Rodzic. staje plecami do dziecka, prosi, aby uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.

3. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Piłka .

/ https://www.youtube.com/watch?v=U-WUy1FCHHM

Kolorową piłkę mam,

małym dzieciom piłkę dam.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Rzuca Piotruś do Jasia,

a Małgosia do Stasia.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Kolorową piłkę mam,

małym dzieciom piłkę dam.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

4. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

  • Co robiła piłka?
  • Co wy lubicie robić z piłką?
  • Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?

5. Nauka refrenu piosenki Piłka fragmentami, metodą ze słuchu

6. Zabawa – Piłeczki.

piłka

toczyły piłeczkę raz jedną, a raz drugą dłonią po podłodze,

delikatnie ścisnęły piłeczkę raz jedną, raz drugą dłonią.

7. Zabawa dydaktyczna Takie same czy różne?

Obrazki, np.: dwóch ras psów

http://blogzdrowypies.pl/rasy-psow/maltanczyk/

Rodzic prezentuje obrazki. Dziecko nazywa i określa różnice i podobieństwa w wyglądzie

8. Pokoloruj piłkę według własnego pomysłu

Załącznik

Udanej zabawy 🙂

  1. Jendrzejewska- Kościelniak

Źródło:

Internet, przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email