1

W górach

Kochane przedszkolaki….

Dziś przeniesiemy się tym scenariuszem zajęć do scenerii górskiej. Na początek drogi rodzicu, porozmawiaj z dzieckiem, czy kiedykolwiek widział góry, może byliście na wakacjach… jeśli posiadacie fotografie rodzinne z wyjazdów pokaż je dziecku.

Porozmawiaj z dzieckiem o tym, jak należy zachowywać się w górach. Opowiedz o szlakach górskich i konieczności chodzenia tylko wytyczonymi ścieżkami.

Dodatkowo podaje link do krótkiego filmu o bezpieczeństwie podczas wycieczki w góry https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Teraz poćwiczymy zmysł dotyku – zabawa „Co ukryło się w worku”

Wkładamy przedmioty tj. latarka, lornetka, mapa, paczka chusteczek, długopis, płaszcz przeciwdeszczowy, linijka, plastelina, itp. do worka lub plecaka. Dziecko wkłada rękę do worka i chwyta pierwszy przedmiot (ale go nie wyciąga). Dotykiem próbuje rozpoznać przedmiot, na który natrafiło. Niech opisze go. Możesz zadać dziecku pomocnicze pytania. Na koniec dziecko wyjmuje przedmiot i pokazuje co wyciągnęło i czy zgadło prawidłowo. Zapytaj, czy dany przedmiot będzie potrzebny na wycieczkę w góry.

Następnie przyjrzyj się obrazkom i opowiedz, jaką przygodę miał Lucek. Wytnij obrazki. I przyklej na kartce wg kolejności.

A teraz popracujemy nad koncentracją uwagi. Będziemy rysować wg instrukcji.

Daj dziecku kartkę z wcześniej narysowanym konturem gór. Dziecko rysuje to, o co zostanie poproszone, ale musi patrzeć na Ciebie rodzicu i na kartkę. Nie wolno mu odwrócić głowy. Podawaj polecenia, np. narysuj dwie chmury nad górami, narysuj kwiatek na dole kartki, z lewej strony kartki narysuj słońce, itp.

Można ustawić czas na 15 sekund. Jest to dobra motywacja dla dziecka, aby skoncentrowało uwagę na wykonaniu zadania.

Dla chętnych dzieci do wydrukowania karty pracy.

  1. Baca ma 6 owieczek, jedna się zgubiła. Pomóż ją znaleźć, a następnie otocz ją pętlą.
  2. Dowiedz się, który góral mieszka w tym domu. Znajdź właściwą drogę.
  3. Pokoloruj pola z kołami na czarno, pola z kwadratami na niebiesko, a dowiesz się, którędy wiodą szlaki na szczyt góry.
  4. Rysuj po śladzie krajobraz. Postaraj się nie odrywać ręki.

Pozdrawiam serdecznie,

Jagoda Lubiejewska

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email