Liczymy patyczki

Witam Was kochane dzieci. Wkrótce nadejdą wakacje, posłuchajcie więc  piosenki, która wam o nich przypomni. (piosenkę można wysłuchać korzystając np. ze strony internetowej) 

Teraz , kiedy już pośpiewaliście troszkę proponuję zabawę z kolorowymi patyczkami. (jeśli nie mamy patyczków można wykorzystać kolorowe kredki, słomki itp.) 

Na początek proszę ułóżcie  tyle patyczków ile macie palców u rąk. Przeliczcie jeszcze raz ułożone patyczki (młodsze dzieci liczą według swoich możliwości).  

Z patyczków ułóżcie kształty figur geometrycznych: trójkąt, prostokąt, kwadrat. Przeliczcie, ile patyczków potrzebujecie do ułożenia kształtu każdej figury. Następnie układamy patyczki według kolorów, liczymy patyczki w każdym kolorze.  

Starsze dzieci podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte 

to razem 10 patyczków. Mogą także ułożyć działania ilustrującego liczbę 

patyczków. Np. 

3 + 4 + 3 = 10 

Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym. 

Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 

10 odjąć 3 to siedem. 

Układa działanie: 

10 – 3 = 7 

 Odkładanie patyczków, np. czerwonych. 

Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 

7 odjąć 3 to cztery. 

Układa działanie: 

7 – 3 = 4 

 Zabawa Bańki mydlane  

Słuchając piosenki „Bańkę łap” (piosenkę można wysłuchać korzystając np. ze strony internetowej)  

można tańczyć i udawać, że łapiemy bańki mydlane. Dzieciom które mają urządzenie do puszczania baniek mydlanych proponuję aby zrobiły mydlaną wodę i puszczały bańki.  

Czy pamiętacie drogie dzieci jak nazywają się poszczególne miesiące. Proszę aby rodzic przeczytał wam fragment wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Rok. Spróbujemy utrwalić nazwy miesięcy na podstawie fragmentu tego wiersza. Proszę aby dziecko podawało głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie. Podczas ponownego słuchania wiersza dziecko klaszcze, kiedy usłyszy nazwę miesiąca. 

W styczniu Nowy Rok przychodzi, 

często mrozem grozi. 

W lutym czyni tak samo. 

W marcu bywa jak w garncu (…). 

Kwiecień z majem 

w zieleni skąpane (…). 

Czerwiec obiecuje 

radości wiele, bo 

– moi przyjaciele – 

lipiec i sierpień to wakacji czas (…). 

Wrzesień i październik 

zmieniają kolory ziemi (…). 

W listopadzie 

smutek na drzewach się kładzie. 

A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok 

żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…) 

Na zakończenie zapraszam do zadań: 

 Karta pracy, cz. 4, s. 73. 

Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski). 

 Karta pracy, cz. 4, s. 74. 

Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co 

Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek. 

Życzę udanej zabawy z rodzicami. 

 Pozdrawiam Was mocno kochane dzieci!  

Lilla Kuczkowska 

Źródło: MAC, Internet 

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email